كفش مردانه مخصوص افراد ديابتي

جديدترين كفش ود صندل زنانه

كفش مردانه مخصوص افراد ديابتي

۱۱۸ بازديد

كفش مردانه مخصوص افراد ديابتي 

 

عوارض و ناراحتي هاي ناحيه پا يكي از مشكلات شايع بيماران مبتلا به ديابت است . اين عوارض حتي ممكن است تا آنجا پيشرفت كند كه به قطع انگشتان پا يا حتي قطع كامل پا منتهي شود. يكي از مهم ترين اقدامات براي پيشگيري از بروز زخم پاي ديابتي ، تهيه كفش و جوراب مناسب است .

 

انتخاب كفش مناسب :

عدم استفاده از كفش‌هاي سفت و كفش‌هايي كه فرد در آنها احساس راحتي نمي‌ كند و يا پاها را زخم مي كند و نيز كفش هايي كه اندازه پا نيستند از جمله نكاتي است كه ديابتي‌ها بايد براي محافظت از پاها مد نظر داشته باشند .

كفش ها بايد كاملا اندازه پا بوده و پنجه پهني داشته باشند تا انگشتان پا به ‌راحتي در آن قرار گيرند .

كفش هاي چرمي گزينه مناسبي هستند ، چرا كه كاملا شكل پا را به خود گرفته و اجازه مي‌دهند پاي شما نفس بكشد . كفش هاي از جنس پارچه كتان هم مناسب هستند .

از پوشيدن كفش هاي جلوباز، صندل ، دمپايي و كفش هاي راحتي داراي تسمه‌ هاي بين انگشتي خودداري كنيد .

اگر كه هر گونه زخم ، تاول ، قرمزي در پاها مي‌بينيد و يا حتي دردي در پاي خود حس مي‌كنيد ، بلافاصله كفش جديدي خريداري كرده و هرگز از كفش هاي قديمي خود استفاده نكنيد .

پاشنه كفش معمولي باشد پوشيدن كفش هاي داراي پاشنه بلندتر از 5 سانتي متر باعث آزار و اذيت پاها مي شود .

سعي كنيد عصرها كفش بخريد. در ساعات پاياني روز، پاها كمي ورم دارند و اگر در كفشي كه در اين زمان خريداري مي كنيد ، احساس راحتي نماييد

معمولا تمام مدت روز در آن راحت خواهيد بود .

در منزل از كفش روفرشي استفاده نماييد .

افراد ديابتي هرگز نبايد با پاي برهنه راه بروند، حتي در داخل خانه  چيزي به جز چسبيدن انگشت پا به ميز قهوه يا ضربه زدن به توپ فوتبال در پارك مي تواند منجر به زخم جدي پا شود .

 

كفش ديابتي را چگونه اندازه مي گيريد؟

طول قوس را با طول پاشنه تا پنجه مقايسه كنيد به طور كلي ، شما از دو اندازه بزرگتر به عنوان سايز صحيح كفش استفاده خواهيد كرد اگر طول قوس و طول پاشنه تا پنجه يكسان باشد ، اين اندازه كفش خواهد بود . اگر طول پاشنه تا پنجه بزرگتر از طول قوس است ، به اندازه پاشنه تا پنجه تناسب داشته باشيد .

 

سخن آخر :

يك كفش ديابتي مناسب باعث راحتي اما مهمتر از آن محافظت از پا را ارائه مي دهد كفش هاي ديابتي از ايجاد زخم جلوگيري مي كنند و از كشيدگي پا و پينه جلوگيري مي كنند . فضاي داخلي از مواد نرم بدون درز و بدون دوخت ساخته شده است تا از تحريك ناشي از مالش مواد به پا هنگام حركت جلوگيري كند .

 

 

 

     " خريد جديدترين مدل هاي كفش مردانه"

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.