كفش كوهنوردي مردانه

جديدترين كفش ود صندل زنانه

كفش كوهنوردي مردانه

۱۷ بازديد

كفش كوهنوردي مردانه

 

اين جمله كه گفته مي شود كفش قلب دوم انسان است از اهميت و مهم بودن اين عضو بدن است و بايد مواظب باشيم تا آسيب نبيند بخصوص در ورزش هاي تخصصي كه انجامك مي دهيم بايد توجه كنيم كه كفش مردانه مناسبي را انتخاب كنيم امروز مي خواهيم شما را با كفش مردانه كوهنوردي آشنا كنيم تا از اين ورزش دوست داشتني لذت بيشتري ببريد .

 

مقدمه :

از آنجايي كه هيچ كوهنوردي دوست ندارد مچ پايش درد بگيرد يا تاول بزند، ليز بخورد يا كفشي كه پوشيده تنگ باشد و لذت يك كوهنوردي را برايش به درد و ناراحتي تبديل كند مي خواهيم نكاتي را به شما بگوييم .

در ابتدا شما بايد بدانيد كفش را براي چه قسمتي قرار بپوشيد كه شامل كوهنوردي راهپيمايي و كوه پيمايي مي شود .

نكته بعدي اين است كه به فصل بايد توجه كرد تا با شرايط آن فصل مدل را انتخاب كنيم .

 

كفش كوه پيمايي :

تريكينگ همان كوه پيمايي طولاني‌ مدت است كه كفش‌هاي مناسب براي اين ورزش حتما بايد سبك باشد و ساق با ارتفاع ۱۴ تا ۱۹ سانتي ‌متر داشته باشد كه مچ پا را محكم نگه دارد . همچنين اين مدل كفش پاشنه‌هاي متوسط و بلند دارند و زيره آن نيز تا حدودي انعطاف‌ پذير است و رويه‌ اش هم معمولا از جنس پارچه ضد آب يا چرمي است . اين مدل كفش بسيار مناسب براي پيمايش‌هاي كويري جنگلي ، ارتفاعات بدون برف ، كوهپيمايي‌‌هاي روزانه يا سفر‌هاي كوتاه كوهنوردي با بارهاي سبك است .

كفش تريكينگ براي آب و هواي نسبتا متعادل و صعود ارتفاعات بدون برف و يك روزه در ۳ فصل اول سال طراحي شده است و براي مسيرهاي گل‌ آلود و مرطوب و سرد مناسب نيستند و مانند كفش كوهنوردي تخصصي دوام و پشتيباني مناسب را ندارند . پس براي فصل زمستان اصلا استفاده نكنيد .

 

كفش هاي راهپيمايي :

كفش‌هاي پياده ‌روي و رانينگ بدون ساق و بسيار سبك هستند و رويه ‌اي از جنس پارچه و لايه‌ مياني از جنس ماده‌اي شيمايي به نام و كفي انعطاف‌ پذير همراه با شوك‌ گير دارد كه باعث كاهش فشار‌هاي وارده به پا مي‌شود . 

 براي پياده‌ روي معمولي در مسيرهاي پاكوب شده و عموما صاف و كم‌ شيب،  طبيعت‌گردي ، كوهنوردي سبك ، استفاده روزانه طولاني مدت ، استفاده ورزشي مثلا در باشگاه و … اين كفش ها بسيار مناسب‌اند .

 

كفش كوهنوردي :

كفش كوهنوردي معمولا نيمه سنگين و ضد آب است كه اصولا از جنس پارچه‌ هاي ضد آب يا چرم ساخته مي‌شوند . ساق آن ارتفاع حدود ۱۴ تا ۱۹ سانتي‌متر دارد تا مچ پاي شما را محكم نگه دارد . در اين نوع كفش‌ها بر خلاف دو نوع كفش راهپيمايي و پياده ‌روي سه قسمت قدامي مياني و خلفي پا به طور هم زمان فعال هستند و كوهنورد مجبور است براي قدم برداشتن هر سه قسمت پاي خود را هم زمان بلند كند و رويه نرم و راحت چندان ضروري نيست .

يك نوع ديگر كفش كوهنوردي مردانه داريم كه به كفش هاي كوهنوردي سنگيم معروف هستند. اين كفش ها بسيار قوي و ضد آب هستند و شامل يك لايه دروني و بيروني‌ هستند كه آستر آن جدا نمي‌شود و براي حركت روي برف و يخ طراحي شده‌اند. زيره كفش كوهنوردي سنگين يك پوش انعطاف‌ پذيري ندارد و فقط براي برف و يخ پوشيده مي‌شود همچنين دوخت با نخ ندارند و رويه كفش با چسب يا دوخت ذوبي به زيره مي‌چسبد و داراي تاريخ انقضا است پس لازم است هنگام خريد به تاريخ توليد كفش دقت كنيد .

 

 

 

    "خريد جديدترين مدل هاي كفش مردانه"

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.