تفاوت كفش مردانه جير و چرم

جديدترين كفش ود صندل زنانه

تفاوت كفش مردانه جير و چرم

۲۹ بازديد

تفاوت كفش مردانه جير و چرم

 

كفشي كه از پوست حيوانات توليد مي شود ، بر اساس قسمت پوست استفاده شده با نام هاي مختلف شناخته مي شود . جنس و نوع پوست بايد شناخته شود و روش هاي مراقبت از آن مورد توجه قرار گيرد . كفش خريداري شده نياز به مراقبت دارد تا زيبايي آن مانند حالت اوليه باشد .

 

چرم :

پس از كندن موي حيوان ، از سطح روي پوست براي توليد چرم استفاده مي شود. مرحله بعدي رنگ نفوذي مورد نظر در آن تامين مي شود ، بعد از آن رنگ توسط دستگاه هاي خودكار بر روي كفش پاشيده مي‌شود . در حال حاضر حلال اكثر رنگ ‌ها و لاك ‌هاي مصرفي در توليد چرم ، آب است .

 

جير :

از لايه زير پوست حيوان جير به دست مي‌آيد . توليد جير با توجه به نوع سفارش ، ممكن است تحت عمليات شيميايي و مكانيكي مختلفي قرار گيرد .

 

نكات قابل توجه در استفاده از كفش :

راه رفتن زياد مي تواند كارآيي كفش را كاهش دهد . اگر شما زياد پياده روي كنيد ، پاشنه كفش اولين قسمتي است كه از بين مي رود. اگركفش شما پاشنه چرمي داشته باشد ، مي توانيد براي دوام بيشتر ته پاشنه پلاستيكي تهيه كنيد و جايگزين پاشنه قديمي كنيد تا دوام و مقاومت آن افزايش پيدا كند . همچنين براي جلوگيري از جذب آب و ليز خوردن مي توانيد لايه ي نازكي از كائوچو به تخت كفش بچسبانيد . براي جلوگيري از جذب آب توسط كفش هاي مردانه مي توانيد آن را با اسپري مخصوص ضد آفتاب بپوشانيد تا در برابر جذب آب مقاوم باشد. كفشي كه جنس آن چرم است نبايد خيس شود . در صورت خيس شدن كفش چرمي آن را در دماي اتاق خشك كنيد و پس از اينكه كاملا خشك شد مقداري روغن روي آن بماليد .

 

لكه هاي نمكي :

لكه هاي نمكي كفش را به مرور زمان خراب مي كنند. براي تميز كردن آن ها از كفش چرم ، ميتوان از پارچه نم دار استفاده كنيد. كفش چرم بايد نرم نگه داشته شود بنابراين بايد چرب شود تا نرمي آن حفظ شود. استفاده از واكس از نكات مهم براي كفش چرم است .

 

نحوه پاك كردن چرم :

براي تميز كردن چرم مي توانيد يك محلول پاك كننده خانگي بسازيد. براي اين كار يك ليوان آب ولرم ، يك قاشق مربا خوري شامپو بچه و 2 تا 3 قطره سركه سفيد را با يك ديگر مخلوط كنيد  سپس اسفنج نرم را به كف محلول ساخته شده آغشته كنيد سپس آن را آبگيري كنيد بعد آن را روي سطح چرمي بكشيد و با پارچه اي نرم رطوبت ايجاد شده را جذب كنيد و سطح محصول را خشك كنيد. در آخر، محصول خود را در مجاورت دماي هواي گرم قرار دهيد .

 

نحوه پاك كردن جير :

پارچه جير نازك تر از چرم بوده و مقاومت كمتري دارد . نگهداري آن مشكل تر از چرم است . جنس جير با خاك زياد كثيف ميشوند و بايد با برس نرم خاك گيري شوند و با اسپري مخصوص محافظت شوند . براي گردگيري از برس نرم و مخصوص جير استفاده كنيد . اگر جير با لكه روغن و چربي كثيف شد مي توانيد از شوينده مخصوص چرم استفاده كنيد و بعد از خشك شدن با برس به حالت اوليه برگردانيد . پاكن مخصوص جير نيز وجود دارد . جير بايد در محلي دور از نور مستقيم آفتاب باشد .

 

 

     "خريد جديدترين مدل هاي كفش مردانه"

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.